Mecenat kultury – jak osiągnąć konsensus i obustronne korzyści: kultura i biznes to związek partnerski

Dlaczego marki angażują się w świat kultury i sztuki? Czy wpisując taką aktywność w swoje strategie, zakładają konkretne korzyści? Dyskusja wokół tych zagadnień toczyła się podczas panelu: Mecenat kultury – jak osiągnąć konsensus i obustronne korzyści? 

BMW Group Polska prowadzi Art Club pod hasłem Przyszłość to sztuka. – Od ponad 50 lat wspieramy kulturę i sztukę, jest to w naszym DNA. Chcemy poprzez ten projekt pokazywać, jak powiązanie sztuki z nowymi technologiami wpływa na przyszłość i jak ją kształtuje – mówi Kacper Studencki, dyrektor marketingu

Polski oddział BMW jest partnerem m.in. Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie czy Filharmonii Szczecińskiej. BMW Art Club. Przyszłość to sztuka jest długofalowym projektem artystycznym z powodzeniem realizowanym przez BMW, artystów oraz czołowe polskie instytucje kultury. 

Przedstawiciele instytucji kultury podkreślają, że duże i rozpoznawalne instytucje nie mają problemu z pozyskaniem sponsora – najbardziej zauważalny jest brak wsparcia dla młodych, nieznanych artystów.

– Wsparcie biznesowe dla kultury powinno być systemowe, ponieważ nie każdy ma dostęp do firm czy nawet odpowiednie narzędzia, jak choćby młodzi twórcy – uważa Urszula Kropiwiec, wicedyrektorka Nowego Teatru w Warszawie. – Młodzi artyści starając się utrzymać, podejmują się zadań, które nie do końca ich interesują. W większości funkcjonują w wiecznej niepewności, a mitem jest stwierdzenie „artysta głodny to artysta płodny” – uzupełniła Beata Szczucińska, kanclerka Akademii Teatralnej w Warszawie.

Paneliści: Urszula Kropiwiec, wicedyrektorka, Nowy Teatr w Warszawie, Kacper Studencki, dyrektor marketingu, BMW Group Polska, Przemysław Kieliszewski, dyrektor, Teatr Muzyczny w Poznaniu, Andrzej Kosendiak, dyrektor, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, Beata Szczucińska, kanclerka, Akademia Teatralna w Warszawie 

Prowadzenie: Katarzyna Janowska, Onet.
Partnerem panelu była BMW Group Polska.