Czy popularne wśród opinii publicznej hasło „skończmy z plastikiem" służy ekologii, czy stanowi populistyczny temat zastępczy?
Czy istnieje metodologia, która pozwala obiektywnie oceniać wpływ plastiku na środowisko w porównaniu z materiałami alternatywnymi?
Czy europejska strategia dla plastiku i związane z nią konkretne cele są realne do osiągnięcia i jak zmienią rynek z punktu widzenia konsumenta?
Jak zmienią się opakowania pod wpływem strategii dla plastiku. Czy poza opakowaniami dokonają się inne zmiany w zastosowaniu plastiku w naszym życiu?
Czy polskie zmiany legislacyjne zmieniają nasze otoczenie we właściwym kierunku? Czy wprowadzony zostanie system kaucyjny na butelki oraz ekomodulacja opłaty produktowej? Czy polskie prawo zacznie postrzegać odpady z tworzyw sztucznych jako strumień wartościowego surowca wtórnego, a nie tylko jako problematyczną frakcję do zagospodarowania?
Julia PATORSKA, liderka zespołu ds. analiz ekonomicznych, Deloitte Polska
ERGIS
BASF, IKEA